Юридичні послуги міжнародного класу   •   Захист Ваших інтересів в Україні та у всьому світі   •   Київ   •   Маріуполь   •   +38 (066) 265 0645

Андрій Мащенко - фото

Юристи пояснили, що залізниця в Криму після "офіційного" приєднання до Росії залишається у власності "Укрзалізниці", а при примусовому вилученні власності України передбачається відшкодування власнику вартості вилученого майна.

Андрій Мащенко

У зв'язку з поточною ситуацією в Криму поки залишається невідомим, як буде в'їжджати / виїжджати залізничний і автомобільний транспорт на територію, яка окупована Російською Федерацією. В даний час "Укрзалізниця" не оприлюднила планів щодо найближчого майбутнього кримського підрозділу Придніпровської залізниці. Партнер, адвокат юридичної фірми "МБЛС" Андрій Мащенко пояснив Delo.UA, як майбутнє залізничних перевезень в Криму виглядає з точки зору права.

Експерт констатував, що залізниця Криму (шляхи, рухомий склад та інфраструктура - ред.) знаходяться у веденні Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниці") і є державною власністю України, а будь-які політичні зміни "не змінюють статусу майна і не є підставою для припинення права власності".

"Таким чином, інфраструктура залізниці України, що знаходиться на території Криму, в будь-якому випадку залишається власністю України. Відповідно до законодавства як України, так і Росії власник може відмовитися від права власності або розпорядитися майном на свій розсуд", - відзначає Мащенко.

У той же час майно може бути вилучене у власника примусово, але тільки в суворо визначених законом випадках і порядку. Відповідно до букви закону, такими випадками є: звернення стягнення на майно за зобов'язаннями; відчуження майна, яке в силу закону не може належати цій особі; відчуження нерухомого майна у зв'язку з вилученням ділянки; конфіскація і націоналізація.

"Порядок примусового вилучення передбачає відшкодування власнику вартості вилученого майна, крім конфіскації. Конфіскація застосовується як санкція за вчинення правопорушення тільки", - говорить Мащенко.

Що ж стосується автомобільних перевезень територією Криму, то до теперішнього часу правила автомобільних перевезень в АРК регулювалися законодавством України та нормативними актами АРК в частині, яка не суперечить законодавству України.

З 18 березня 2014 роки (Президент Росії Володимир Путін і кримські сепаратисти підписали договір про приєднання Криму до РФ - ред.), відповідно до підписаного в цей день договору і утворенням в складі Російської Федерації нових суб'єктів до кінця 2014 року (передбачений Договором перехідний період) правила автомобільних перевезень будуть регулюватися нормативними актами АРК і Севастополя, в тій частині, в якій вони не суперечать законодавству і конституції Російської Федерації.

З 1 січня 2015 року відповідно до цього договору правила автомобільних перевезень в Криму будуть регулюватися законодавством РФ, а також міжнародними договорами, учасниками яких є Росія і Україна в перевезеннях між Україною і Кримом.

20 березня 2014 р.

Delo.ua

^
X