Юридичні послуги міжнародного класу   •   Захист Ваших інтересів в Україні та у всьому світі   •   Київ   •   Маріуполь   •   +38 (066) 265 0645

Андрій Мащенко на засіданні суду - скріншот з відео

Андрій Мащенко (директор Юридична фірма “МБЛС”) прийняв участь у розгляді справи в Окружному адміністративному суді м. Києва за позовом Асоціація “Морська палата України до Державної служби морського та річкового транспорту України ( Морська адміністрація ) та Міністерства інфраструктури України про визнання протиправними дій і зобов'язання вчинити дії, а саме про визнання протиправним проведення Морською адміністрацією конкурсів на заняття “вакантних” посад капітанів морських портів України і зобов’язання Міністерства інфраструктури утриматися від призначення на посади переможців конкурсів.

Далі за матеріалами “Укррудпром”, Александр Арбузов:

Незважаючи на громадський резонанс і нерозуміння міжнародним морським співтовариством ситуації з одночасним функціонуванням двох капітанів в морських портах, Мінінфраструктури за півроку взагалі не пояснило свою позицію з приводу того, що відбувається.

Як раніше повідомляв "Укррудпром", в Окружному адміністративному суді Києва розглядається справа за позовом Асоціації "Морська палата України" до Мінінфраструктури та Морської адміністрації України (морада) про визнання дій протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій.

Приводом для звернення до суду стали протиправні дії Морської адміністрації з проведення в жовтні-листопаді 2018 року конкурсів на заміщення вакантних посад з дивною назвою "заступник начальника управління - начальник відділу державного контролю (нагляду) за безпекою мореплавства і дипломно-паспортних та адміністративних послуг в сфері водного транспорту в (далі назва морського порту) порту - капітана (назва) порту Чорноморського міжрегіонального управління.

При цьому в структурі Адміністрації морських портів України продовжують працювати звичні капітани морських портів з повноваженнями передбаченими Кодексом торговельного мореплавства (КТМ), іншими законодавчими і нормативними актами України та міжнародними конвенціями.

За минулий час з подібним абсурдом зіткнулися вже близько 500 капітанів іноземних суден, що заходили в порти України. Як повідомили "Укррудпром" в асоціації "Морська палата України" про ситуацію з "подвійними" капітанами портів вже знають за кордоном, отримано запит від одного з провідних клубів страхування відповідальності судновласників, який попросив прокоментувати, вказівки якого з двох капітанів необхідно виконувати.

Позов Морський палати був прийнятий до розгляду 07.12.2018. (Суддя Федорчук А.Б. справа №640 / 20542/18) в порядку спрощеного виробництва (без виклику учасників).

Цікавий казус. Кожна справа має свій унікальний номер, який не може повторюватися. Код Окружного адмінсуду Києва - 826 (перші три цифри номера справи). Номер з цим кодом №826/20542/18 вказано в текстах "паперових" варіантів ухвал суду. Але в Реєстрі судових рішень вказано код суду 640, а це Київський районний суд Харкова і в Реєстрі одночасно розміщена інформація про двох різних справах з одним номером.

Підстави для розгляду справи в порядку спрощеного виробництва вказані в статті 257 КАС України.

Приймаючи рішення про розгляд справи в порядку спрощеного провадження суд повинен враховувати в тому числі значення справи для сторін і являє воно значний суспільний інтерес.

Морська палата подала клопотання про розгляд справи за викликом учасників. 23.01.2019 суддя Федорчук А.Б в задоволенні клопотання відмовив.

Тим не менше 11 березня засідання з викликом учасників все-таки відбулося, тому що розглядалося клопотання про вступ у справу в якості третьої особи капітана Херсонського морського порту Івана Єфименко.

Детальніше про це засідання у відеосюжеті наших одеських колег:

А 12 березня суддя Федорчук прийняв ухвалу, якою відмовив у задоволенні заяви Морський палати про забезпечення позову.

Морська палата просила заборонити капітанам за версією морада вчиняти дії по реалізації повноважень капітанів морських портів, передбачених Кодексом торговельного мореплавства, Законом "Про морські порти" і Положення про капітана морського порту (наказ МІУ від 27.03.2013 № 190). А також зобов'язати Держслужбу морського та річкового транспорту України (Морської адміністрації) до вирішення спору по суті не перешкоджати діяльності капітанів усіх 13 морських портів України, призначених наказами Мінінфраструктури.

В ухвалі суду вказано, що "позивачем не доведені і документально не підтверджені обставини, що вказують на очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача" А також: "Крім того, в матеріалах справи відсутні докази і підтвердження того, що невжиття заходів забезпечення яким чином можуть ускладнити або зробити неможливим виконання рішення суду“.

Ухвала Суду - скріншот

Але стаття 150 КАС України передбачає ще одну підставу для забезпечення позову якщо є "очевидні ознаки протиправності рішення, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень".

Беручи справу до розгляду суддя сам вказав, що воно буде розглянуто протягом 60 днів, але вже пройшло 104 дні. "Двовладдя" триває і тому дуже вірогідні санкції Міжнародної морської організації.

І до сих пір немає офіційної позиції Мінінфраструктури.

При цьому, поки адмінсуд за всіма ознаками затягує розгляд справи, Морська палата ініціювала проведення громадської експертизи.

Національне агентство України з питань державної служби вже дало згоду на проведення такої експертизи, видало відповідний наказ і визначило відповідальну особу для взаємодії з МПУ.

Але Морська адміністрація проти і стверджує, що предмет і мета проведення цієї громадської експертизи виходять за рамки компетенції інституту громадянського суспільства.

А з приводу того як в морада розуміють цінності громадянського суспільства, то 11 березня представники цього органу категорично заперечували проти участі ЗМІ у відкритому вищезгаданому судовому засіданні.

Багато що пояснює, навіщо знадобилася настільки абсурдна "реформа", створення так званого ДП "Сервісний центр морського і річкового транспорту". Це ДП було зареєстровано 9 листопада 2018 року, (в той же період, коли проводилися незаконні конкурси). Код ЄДРПОУ 42615235, директор Решетніков Дмитро Григорович, статутний капітал 0 грн.

І це підприємство зібралося надавати послуги за "вільними тарифами", які за законодавством є компетенцією тільки капітанів портів.

Як прокоментував на своїй сторінці в Facebook капітан Одеського порту Олександр Антонов:

"Ще декілька питань відносно реформи Морської адміністрації.

Хтось бачив десь у Законодавстві України (наприклад у КТМУ), надання повноважень ДП "Моррічсервіс" на Здійснення функцій капітана Морського порту? Офіційно вони отримують плату за виконання функцій (яки іменують "Послуги"), що покладені Законом на капітана Морського порту! Можливі тільки два пояснення цьому, и обидва свідчать про злочин:

1. ДП "Моррічсервіс" отримає гроші за роботу, яку не виконує, бо не має відповідних повноважень. Тоді вони одержують кошти злочинна шляхом.
2. ДП "Моррічсервіс" дійсно виконує зазначену роботу. Тоді вони, у протиправних спосіб, привласнили собі функції капітана морського порту“.

Оригінал статті за посиланням тут.

^
X